free counters

Wednesday 2 September 2009

PENYERAHAN RASMI MENTEE KEPADA MENTOR DAN PERTANDINGAN TILAWAH AL-QURAN,HAFAZAN,BERCERITA KISAH NABI SERTA KUIZ BAHASA ARAB ANJURAN PANITIA PI/BA



Panitia Pendidikan Islam dan Panitia Bahasa Arab telah menganjurkan Pertandingan Tilawah Al-Quran, Hafazan, Bercerita Kisah-kisah Nabi dan Kuiz Bahasa Arab bertempat di Surau Baru (Bilik J-QAF) Sekolah Kebangsaan Green Road pada 6-7 Ogos 2009 Bersamaan 15-16 Syaaban 1430H. Kumpulan sasaran bagi penyertaan pertandingan ini ialah Murid-murid Islam Tahun 3, 4 dan 5. Pertandingan ini merupakan Program Tahunan Panitia Pendidikan Islam dan Jawatankuasa Penghayatan Islam SKGR. Pertandingan ini dirancang untuk mencungkil dan mengembangkan bakat murid-murid Islam dalam kurikulum dan kokurikulum Pendidikan Islam sekaligus memupuk minat mendalam dalam matapelajaran Bahasa Arab.

Objektif:
1. Memupuk minat membaca, menghayati dan mengamalkan isikandungan Al-Quran di kalangan murid-murid Islam SK Green Road.

2. Meningkatkan motivasi dan kesedaran kepada murid tentang tanggungjawab dan nilai-nilai muri yang terdapat di dalam Al-Quran.

3. Memperluaskan potensi pelajar dalam bidang kokurikulum Pendidikan Islam khasnya yang berkaitan dengan Al-Quran.

4.Menyediakan barisan pelapis ke musabaqah,perujian dan pertandingan yang seumpamanya di peringkat zon, bahagian dan kebangsaan.

5. Menanamkan rasa kecintaan yang mendalam terhadap Bahasa Arab.

6.Mengukuhkan ukhuwah dan mahabbah berteraskan nilai-nilai Al-Quran.

No comments:

Post a Comment