free counters

Friday 12 March 2010

"GONG XI FA CAI' PERINGKAT SKGR 2010


Pada tanggal 12 Mac 2010 (Jumaat) telah diadakan Perayaan Tahun Baru Cina atau 'Gong Xi Fa Cai' Peringkat Sekolah Kebangsaan Green Road, Kuching.Perayaan tersebut bermula jam 8.00 pagi dan berakhir jam 11.15 pagi. Tujuan perayaan tersebut diadakan adalah bagi memberi peluang kepada semua warga SKGR tanpa mengira kaum dan agama merayakan perayaan tersebut secara bersama-sama bagi mengeratkan lagi tali silatulrahim serta menjadikan SKGR sebagai sebuah institusi pendidikan yang menjurus tercapainya GAGASAN 1MALAYSIA yang telah diperkenalkan oleh YAB Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia yang kita sayangi. Sesungguhnya SKGR adalah merupakan MINI MALAYSIA di mana setiap kaum di Malaysia terdapat di Sekolah Kebangsaan Green Road, daripada golongan pendidik sehinggalah ke golongan pelajar.
Bagi memenuhi ruang yang telah dinyatakan tersebut, pelbagai acara telah diadakan berlandaskan Program RIMUP  yang melibatkan semua pelajar yag terdiri daripada semua kaum di SKGR.
Anda saksikanlah sendiri tayangan foto yang dipersembahkan ini bagi memudahkan warga SKGR khususnya dan 'Blogger' amnya bagi memahami program yang telah dijalankan.Kepada pengunjung atau 'Blogger-blogger' yang sempat bertandang ke Blog Malar Hijau, ucapan penghargaan terima kasih warga SKGR ucapkan.Semoga anda semua berpuasa hati dan ceria melayari Blog ini.

SALAM SATU MALAYSIA DAN MALAR HIJAU!

      

No comments:

Post a Comment