free counters

Saturday 6 March 2010

PROGRAM MOTIVASI UPSR SKGR SIRI 1 2010


Pada tanggal 6 Mac 2010 (Sabtu) bersamaan 20 Rabiulawal 1431, telah diadakan Program Motivasi UPSR Siri 1/2010 bagi murid-murid Tahun Enam (Tun Abdul Razak, Tun Hussein, Tun Mahathir dan Tun Abdullah). Ia diadakan mulai jam 8.00 pagi hingga jam 4.00 petang. Program ini telah diadakan di Falkulti Perubatan Dan Kesihatan UNIMAS,Kuching. Tujuan program ini dijalankan adalah untuk memberi pendedahan kepada Murid-murid Tahun 6 tentang teknik-teknik menjawab soalan mata pelajaran Bahasa Malaysia Kertas 1 (Pemahaman) dan Kertas 2 (Penulisan), Bahasa Inggeris, Matematik serta Sains.Program motivasi ini dikendalikan oleh Penceramah jemputan yang terdiri daripada guru-guru pakar bagi mata pelajaran tersebut.
Sebelum bermulanya sesuatu majlis, bacaan doa dipohonkan dan kedua-dua telapak ditadahkan bagi memberkati majlis. Semoga dengan yang demikian, segala tindakan yang kita lakukan mendapat rahmat Yang Maha Esa dan menghindarkan kita daripada melakukan segala dosa yang tanpa diketahui oleh kita yang bergelar insan.Bagi menyempurnakan bacaan doa tersebut, Ustaz Wan Nik Kamal bin Wan Nik Ahmad telah bebesar hati bagi mengetuai bacaan doa.
Seselesai sahaja bacaan doa, Encik Hashim bin Jili (Penolong Kanan Hal Ehwal Murid), telah menyampaikan serba sedikit taklimat ringkas tentang tatacara berada di Falkulti Perubatan Dan Kesihatan UNIMAS bagi menjamin keselematan, kebersihan dan keselesaan serta kelancaran majlis berjalan dengan sempurna kepada murid-murid Tahun 6 khususnya dan guru-guru amnya.
Untuk makluman warga SKGR dan 'blogger' yang sempat bertandang ke Blog Malar Hijau. Dibawah ini diperturunkan serba ringkas Tentatif Program Motivasi UPSR SKGR Siri 1 2010.
 
Program Motivasi UPSR Siri 1 ini terbahagi kepada 4 Slot iaitu:-
Slot 1
Teknik Menjawab Soalan Matematik
Penceramah: Encik Ng Seng Hon
Masa            : 8.00-9.30 pagi



Slot 2
Teknik Menjawab Soalan Bahasa Malaysia
Penceramah: Encik Mir Hassan
Masa            : 10.00 -11.30 pagi

 

Slot 3
Teknik Menjawab Soalan Sains
Penceramah: Encik Ettin Ak Lambat
Masa            : 11.30-1.00 petang

 Slot 4
Ceramah Motivasi Umum
Penceramah: Tuan Haji Abang Ismawi b. Abang Muhi
Masa            : 2.00-4.00 petang


Anda tatapilah tayangan foto yang disediakan ini untuk memudahkan anda memahami perjalanan program motivasi tersebut.
Selamat Menonton.
SALAM MALAR HIJAU!

      

 



No comments:

Post a Comment