free counters

Saturday 18 July 2009

Pasukan Bola Sepak 12TKB SKGR 2009

Buat julung kalinya Sekolah Kebangsaan Green Road, Kuching telah menghantar satu Pasukan Bola Sepak 12TKB untuk menyertai Pertandingan Bola Sepak 12TKB MSSR Zon A Kuching.Pertandingan ini diadakan pada 12-13 Mac 2009, bertempat di Sekolah Kebangsaan Mejar Jeneral Dato'Ibrahim. Tujuan Pertandingan ini diadakan adalah untuk memilih pemain-pemain yang akan mewakili Pasukan Bola Sepak Daerah Kuching.

Pasukan Bola Sepak Sekolah Kebangsaan Green Road terdiri daripada murid-murid Tahun Enam dan Tahun Lima.Murid-murid Tahun Enam ialah Ahmad Syafiq Deen b. Abdul Rahman Deen (6 Arif),Mohd. Syazwan b. Busrah (6 Bestari),Mohd. Firdaus b. Winnie (6 Bestari),Mohd. Khairil Zikri b. Jeffrey (6 Bestari),Abang Zayed Hudaify b. Abang Zaabar (6 Bestari),Mohd. Rozaimie b. Ramlie (6 Cerdas), Jose Natha ak. Deyod (6 Cerdas),Mohd. Noor Shahriel (6 Cerdas),Mohd. Hamizie b. Mohd. Ali (6 Dinamik),Awangku Mornazzril b. Awang Mortadza (6 Dinamik),Amir Hamzah b.Hassan (6 Dinamik),yazwan Izzan b. Muhd. Ehsan (6 Dinamik),Joseph Edden ak. Harris (6 Dinamik),Rexter Hon Chun Sien (6 Dinamik),Mohd. Ikmal b.Bohari (5 Dinamik) dan Khairie Akmal b. Bohari (5 Dinamik)
Tiga orang pemain daripada Pasukan Bola Sepak Sekolah Kebangsaan Green Road telah terpilih bagi menjalani sesi pemilihan pemain bagi mewakili Daerah Kuching. Mereka ialah Mohd. Syazwan b. Busrah, Mohd. Hamizie b. Mohd. Ali dan Jose Natha ak Doyed.
Mohd. Syazwan b. Busrah telah terpilih mewakili Daerah Kuching bagi Pertandingan Bola Sepak Piala Perak Yayasan Sarawak yang diadakan di Kota Samarahan. Mohd. Syazwan juga telah terpilih mewakili Pasukan Bola Sepak Sarawak yang akan bertanding di Kelantan.
Sesungguhnya, kejayaan murid-murid SKGR di dalam apa jua pertandingan yang telah disertai adalah merupakan sumbangan besar warga sekolah keseluruhannya dan guru-guru yang telah memegang amanah serta pertanggungjawaban menjalankan tanggungjawab dengan ikhlas, jujur, dedikasi dan tidak kenal erti putus asa.
Syabas kepada warga SKGR!!

No comments:

Post a Comment